Saturday 21 June 2014

Terangkat

Afif dah pandai demand
Kena tau dan belajo pael baby ni
Kadang-kadang baby nangis bukan sebab nak nyusu je mungkin perot kembong, pampers basah, bosan asyik baring je
*comey*

Sebenarnya tengah nak carik satu resepi cookies ni dia bolat leper kecik dan kala hitam asap dan bahan yang menyedapkan dia adalah kulit kayu manis. Inaku79.blogspot panggil cookies ni as biskut chocolate oats chip. Tibai je la asal ada kayu manis dalam resepi tu.
Kenapa kayu manis?
Sebab ibu kajang ada buat biskut tu.
Aku : Ibu, apa nama biskut nih? ......(#throwback raya 2013)
Ibu kajang : Oo..biskut ni ibu buat tiap-tiap tahun. Ko carik kat internet tu nama dia biskut kayu manis..
Biskut kayu manis?
Patutla aku tak rasa coklat sket pun dalam biskut tu walaupun kala dia hitam asap. Mungkin perisa kayu manis itu menenggelamkan rasa manis coklat biskut tu. Dalam manis-manis biskut tu ada rasa pahit-pahit sket. Tu yang membuatkan aku dan en.hafidz "terangkat" tu. Aku lagi la "terangkat" sedangkan en.hafidz sejak kecil lagi dah "terangkat" dengan biskut tu.

Bahan-bahan :
-tepung jagung
-tepung gandum
-serbuk koko
-mentega
-esen vanilla
-gula
-serbuk penaik
-gula perang
-quaker oat
-serbuk kayu manis

Semua dah ada tinggal nak membako je, aku suka beli borong banyak-banyak sebab nanti senang tiba-tiba tekak kau nak merasa muffin coklat ke takde la membazir masa pergi kedai, memang tak la aku nak pergi kedai beli benda-benda renyah satu dua macam ni, ni dah 2 bulan aku coti ni memang bermalasan la aku, tapi bab makan memakan ni tonyoh je aku takde hal punya
Mau aku jadi chef kain batik kang
Peduli apa aku, memang aku suka sangat bersilat masa pantang ni
Bentan?
Kalau kau jaga bahagian *tuut* kau elok-elok dan jangan kasi itu angin masuk badan apa kehelnya nak bentan?
Janji kau jaga la makan kau
Tak jaga makan badan kau seram sejuk
Air susu kau seram sejuk jugak
Baby kau jugak taknak nenen kat kau

No comments:

Post a Comment