Tuesday 10 June 2014

Suka-suka

Tengahari tadi sampai batu gajah.
Ada kawan opah ipoh
Makan tengahari
Menyusu baby
Tidur jap
Pastu minum petang, opah ipoh buat kuih keria.
Perasan macam ada azmeer kat depan
Sambung berblogging lagi selepas tido
Tak perasan dah maghrib
Afif Al-Fateh masih belom tido walau dah nyusu
Dia tak selesa, afif al-fateh yak lagi...
Opah ipoh panggil makan
Aku dan en.hafidz pergi makan
Cikya/opah dan mak sue ain tolong tengok2 kan afif al-fateh sambil sempat lagi tukar baju afif al-fateh
Aku dan en.hafidz duduk tengok tv bersama opah ipoh dan mak sue ain
Opah Ipoh : afif ni kuat la, usik sikit dia kemain tepis
Afif Al-Fateh yang dah wangi itu aku susukan
Minta stokin lebih dekat opah ipoh
En.hafidz kendong afif al-fateh yang sudah abis menyusu
Opah ipoh : ada bawak tak benda nak letak di perut, badan, dahi, bengkung ke?
Aku : ada (sambil en.hafidz tolong aku carikan dalam beg)
Opah ipoh / mak sue ain : Ade daun-daun yang dikutip untuk mandi esok
Aku ada bawa lulur, pilis dan bengkung untuk dipakai esok
Masa opah ipoh pantang dulu, opah ipoh ada orang urut jugak, tapi opah ipoh dulu masa pantang jenis pael yang senang sakit kepala tapi opah ipoh tak dapat nak ikat rambut sebab rambut opah ipoh masa tu pendek sangat, minta orang picit kepala
Atuk ipoh bagi air yang dibaca surah yassin oleh orang surau kepada en.hafidz
Jiran-jiran siputeh mahu melawat mama afif al-fateh berpantang
Cik ani ade datang petang tadi

*adab-adab, nilai murni dan soft skills dilupa jangan*

No comments:

Post a Comment